Tillverkare går över till "Industry 4.0" för all kommunikation om sina märken
Tillverkningsindustrin har gjort enorma framsteg under de senasta åren. "Industry 3.0" fokusrade mest på elektronisk autmatisering och banade vägen för "Industry 4.0" som baseras på utvecklingen av smarta fabriker och den digitala kopplingen mellan produkter, utrustning och personal.
En annan viktig trend för den "fjärde industriella revolutionen" är hållbarheten, vilken utgör en avgörande del av varje bolags processer. Med rätt tillvägagånssätt kan både digitalisering och miljömedvetenhet innebära en effektivesering av verksamheten. Vidare kan detta även medföra ökad tillväxt, vilket i sin tur kan innebära konkurrenskraftighet på den ledande marknaden. Det är viktigt att belysa bolagets framsteg, så se till att inkludera dessa trender n¨år du kommunicerar och gör reklam för ditt märke.
Digitalisering
Digitalisering leder innovationen i alla betydande branscher, och vår sektor är inget undantag.
IoT (Internet of Things) som använder teknik för att föra samman människor, tillgångar, processer och produkter både i den fysiska och i den digitala världen, driver de flesta Industry 4.0-innovationerna.
Utvecklingen av smarta fabriker med molnbaserad samt in-memory-databehandling, maskininlärning, AI, avancerade sensorer och innovativa nya tillverkningsprocesser kommer att förändra hur branschen fungerar - och hur den uppfattas.
Underskatta inte digitaliseringens kraft; inte bara för framtida personal, utan även för dina anställda, leverantörer och kunder.
Om ditt bolag har en innovativ ådra bör det synas i kommunikationen. Från årliga rapporter och bolagsvideor till pressemeddelanden och tekniska reklamprodukter: använd samtliga m¨pjligheter för att visa din målgrupp hurr modernt och innovativt bolaget är!
Hållbarheten har blivit en viktig proritet inom alla branscher över hela världen, och särskilt inom den kemiska industrin. De stigande bieffekter som avfall och utsläpp har på miljön skapat ett eko-tänk som förändrar hur både kunder, bolag och till och med regeringar tänker.
Att ersätta råvaror, maximera användningen av förnybara material, återvinna och att bli mer energisnåla, kan innebära förutsättningar för bolag att skapa en cirkulär ekonomi samtidigt som de hjälper miljön.
Dock måste hållbarheten vara en del av ett transversalt tillvägagångssätt som innefattar alla bolagets beslut - inte bara de som gäller tillverkningsprocessen.
Det betyder att hållbarheten även bör vara en viktig del av kommunikationen. Smarta reklamprodukter som tillverkas av återvunna material som papper, kartong och PET, samt miljövänliga material som bambu, ökar bolagets bidrag till miljön - samtidigt som de skapar en positiv känsla för märket.
Markandsföringsbranschen - tidernas toppsäljare
Marknadsföringsbranschen - tidernas toppsäljare
Reklamprodukter är användbara marknadsföringsverktyg som ökar medvetenheten om bolag, visar uppskattning, värvar nya kunder och stärker relationen till de existerande kunderna.
Att tänka innovativt är A och O när det handlar om att få sitt märke att stå ut från mängden.
Dock är det även viktigt att hålla ett öga på konkurrensen och att lära sig av deras framgångar.
Följande lista innehåller de mest populära reklamprodukterna för bolag inom industrisektorn (rankade enligt ordrar, 2018).
De passar för ett antal olika branscher; den kemiska branschen, olja & gas, maskineri och utrustning, elektronik, metallurgi, gruvdrift, etc.
Trots trenden för miljövänliga och tekniska reklamprodukter så är det klassiska produkter som toppar listan.
Vad rekommenderar vi?
Ha bolagets DNA i åtanke och integrera reklamprodukterna i kommunikationsstrategin!
Vill du få våra senaste nyheter och kampanjer direkt i din inkorg? Prenumerer nedan för vårt nyhetsbrev!