Personlig rådgivning
Snabbast leverans


Större intäkter och nöjda gäster inom restaurang- och hotellbranschen


Visste du att det första hotellet som etablerades i Sverige var Bloms hôtel i Göteborg 1808? Eller att den 'moderna' restaurangen uppkom i Paris i slutet av 1700- talet som ett resultat av den franska revolutionen när adelns kockar blev arbetslösa. Sedan dess har restaurang- och hotell branschen genomgått stora förändringar, kökredskap har förbättrats och tekniken har utvecklats.

Trots att branschen stått inför stora förändringar, är det ofrånkomligt att konceptet bakom industrin fortfarande är densamma- gästens upplevelse! Det handlar om att skapa en minnesvärd upplevelse för gästen, samtidigt som detta genererar intäkter som ger er möjligheten att fortsätta utveckla er verksamhet. Vi har undersökt vad gäster saknar samt skulle uppskatta under sin vistelse vid ett restaurang samt hotellbesök. Fortsätt läsa för att ta reda på vilka dessa är.


Problemlösning Flexibilitet Kundtillfredsställelse


Problemlösning


När man arbetar inom restaurang- och hotellbranschen, är det viktigt att kunna arbeta lösningsfokuserat. De mest framgångsrika restaurang- och hotell kedjorna har alla det gemensamt att de strävar efter att sätta kundens upplevelse i fokus. Ställ dig själv frågan, vilka 'problem' hade du själv kunnat stöta på om du hade besökt din egen verksamhet?

Om ni exempelvis befinner er på Sveriges högsta punkt hade era besökare kanske stött på problem relaterade med det hårda klimatet, och då är kanske något så litet som en isskrapa eller ett paraply en lösning på deras problem? Eller ni som befinner er på Sveriges sydligaste punkter, där vädret är lika förutsägbart som chokladhjulet på tivolit. Där kan både solkräm och läppbalsam vara effektivt, samtidigt som isskrapan och paraplyt kan väljas med lika mycket omsorg vissa dagar.


Eller som överallt i hela Sverige, där alla går runt med mobiler, varför inte erbjuda powerbanks med ert varumärke? Om gästen har slut på batterier när den besöker restaurangen eller hotellet, är exempelvis en powercharger allt denna hade behövt!

Vi skulle kanske inte påstå att världen gick under om till vår mobil var urladdad just nu, men när vi väl står där i situationen och kanske behöver överföra pengar för att betala notan, och telefonen dör, så vill vi inget annat än att sjunka långt ner under marken. Eller när vi är på väg ut från hotellet och vädret sviker oss precis som chokladhjulet på tivolit, så önskar vi inget annat än ett paraply, men där finns inget nära till hands.

  • Ontario isskrapa
    +

    Ontario isskrapa

    (0)
    Från4,25 kr per st.
    Uträkna pris
  • Colorado Square paraply

    Colorado Square paraply

    (0)
    Från40,71 kr per st.
    Uträkna pris
  • LogoBoost 2500 Powerbank light up powercharger

    LogoBoost 2500 Powerbank light up powercharger

    (0)
    Från67,14 kr per st.
    Uträkna pris


Flexibilitet


Genom att lösa några av problemen som nämns ovan, förbättras också gästens upplevelse av vistelsen. Låt era gäster veta att dessa produkterna kan erbjudas kostnadsfritt/hyras/köpas vid försäljning för att förbättra upplevelsen.

Visa stolt upp att ni kan erbjuda lösningsfokuserade produkter genom att erbjuda exempelvis powerchargers vid disken, eller kanske en korg med paraplyer vid utgången. Sätt deras behov i fokus samtidigt som ni marknadsför ert varumärke.

  • Organic Cotton Shopper 140 g/m² väskaNyhet

    Organic Cotton Shopper 140 g/m² väska

    (0)
    Från11,61 kr per st.
    Uträkna pris
  • Cable Connect 3-i-1 laddningskabel

    Cable Connect 3-i-1 laddningskabel

    (0)
    Från13,57 kr per st.
    Uträkna pris
  • Piccolo Coffee-to-Go termosmugg

    Piccolo Coffee-to-Go termosmugg

    (0)
    Från16,43 kr per st.
    Uträkna pris


Kundtillfredsställelse

Om ni skulle implementera någon av metoderna ovan, så kan vi garantera att er servicenivå utmärker sg. Men, att erbjuda lösningsfokuserade produkter till era gästerna är inte alltid tillräckligt. Det förekommer fortfarande en efterfrågan på vanliga produkter såsom filtar, morgonrockar, handdukar, tandborstar och necessärer med er logotype.

Vad tjänar ni då på detta? Som nämnt tidigare skall man alltid utgå ifrån sig själv. När man befinner sig på restauranger- samt hotell är det ofta mycket som dokumenteras med mobilkameran. Föreställ dig exempelvis att gästerna tar bilder på varandra en regnig dag, där hamnar paraplyt med er logotype i bakgrunden på bilden, ni marknadsför varumärket även på bild!

  • ColourFleece (200 g/m²) fleecepläd

    ColourFleece (200 g/m²) fleecepläd

    (0)
    Från45,00 kr per st.
    Uträkna pris
  • Command öronsnäckor

    Command öronsnäckor

    (0)
    Från22,77 kr per st.
    Uträkna pris
  • Sirius vattenflaska
    +

    Sirius vattenflaska

    (0)
    Från30,00 kr per st.
    Uträkna pris
  • Solaine HighClass hotellhandduk 600 g/m²

    Solaine HighClass hotellhandduk 600 g/m²

    (0)
    Från50,00 kr per st.
    Uträkna pris
  • Solaine badrock (340 g/m²)

    Solaine badrock (340 g/m²)

    (0)
    Från188,19 kr per st.
    Uträkna pris


Vill du få våra senaste nyheter och kampanjer direkt i din inkorg? Prenumerera på vårt nyhetsbrev nedan!


 Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen på denna webbsidan. Våra cookies samlas ingen information och lagrar ingen personlig data så som namn och mailadresser.
 Jag accepterar  Ändra inställningar  Avböj