75 års erfarenhet
Vi vet vad som fungerar
500 000 nöjda kunder
Är du nästa?
Få ett varuprov
Under 30 kr är gratis!
0

IGOs DNA

Vad kan vara trevligare än att få en present? Jo, att ge bort en så klart!
Det tycker i alla fall vi på IGO. ”The experience of Giving!” är vår företagsslogan. Vi anser att relationer kan byggas upp och förstärkas med hjälp av ”The experience of giving!”. IGO satsar på att bli global marknadsledare inom relationsbyggande. Relationen till våra medarbetare är också viktig för oss. Vad innebär det precis att arbeta hos IGO?

Vad är typiskt för vår företagskultur och för våra medarbetares mål och visioner? Vilket DNA ligger bakom själva företagets mål och vision? Det finns såklart ingen stereotypisk medarbetare på IGO. Vi är alldeles för många och för olika för att passa i en mall. Dessutom har vi ofta olika yrkesroller. Men självklart finns det egenskaper som är gemensamma för alla i personalstyrkan på IGO, och som känns extra viktiga inom företagskulturen. Ofta är det sådant som vi knappt lägger märke till, för att det är så självklart. Samtidigt är det just det som ligger bakom en stor del av organisationens framgång.

Under hela 70 år har personalstyrkan utgjort grunden för IGOs framgångar. Våra medarbetare strävar alltid efter att uppnå bästa möjliga kvalitet och gör gärna det där lilla extra.  Rätt som det var dök det till exempel upp en spontan uppdatering på Facebook: medarbetarna på vår logistikavdelning bestämde sig för att jobba en lördag för att kunden skulle få sina varor i tid. Ansvarskänsla och lojalitet är de gemensamma dragen hos medarbetarna på IGO. Vi är särskilt stolta över de här egenskaperna, som verkligen passar in i vår företagskultur.

Flexibla lösningar

Våra kunders önskemål inom tjänsteutbudet eller kommunikation förändras kontinuerligt. Kundresan (det vill säga kundens upplevelse under köpprocessen) är ständigt i rörelse. Därför måste både organisationen och personalstyrkan arbeta för att leva upp till nya önskemåloch krav. Planering och kommunikation är ett par exempel på processer som befinner sig i förändring. Därför måste både företag och personal vara ännu mer flexibla än tidigare. Vi måste satsa på att utvecklas inom de områden där det behövs.

Ett företag som utvecklas - innovation

Eftersom vi vill kunna garantera kvalitet, måste vi följa vissa procedurer och ha full kontroll över våra arbetsprocesser. På IGO ser vi processer som medel och inte som mål. Vi tänker i möjligheter och lösningar. IGO är en av de stora aktörerna inom branschen för företagsgåvor och reklamartiklar. Branschen befinner sig i utveckling, även på det tekniska planet, och för att behålla vår marknadsposition vill vi alltid ligga steget före konkurrenterna.  För detta krävs innovation. Innovation innebär dock inte nödvändigtvis att något nytt måste uppfinnas. Det handlar också om nytänkande inom företaget. Vi stimulerar våra medarbetare att ta del av innovationsprocessen, så att företaget kan utvecklas ytterligare. Ibland när vi prövar något nytt, så lyckas vi. Men inte alltid. Ändå måste det finnas utrymme för nytänkande, för det är enda sättet att fortsätta utvecklas. Övning ger färdighet, och vi lär oss av varandra på vägen.

Ansvar

Det är viktigt att man tar ansvar för sin egen yrkesbana. Förr var det vanligt att man jobbade med samma arbetsuppgifter hela livet, från det man började jobba och fram till pensionsåldern. Den eran är dock förbi, inte bara för att våra yrkesliv är längre, utan även för att själva arbetet förändras i rask takt. Därför är det viktigt att alla medarbetare på IGO själva funderar över nästa steg på karriärsstegen, så att olika alternativ kan diskuteras under våra planerings- och utvärderingssamtal.  På IGO tänker vi alltid framåt. 

Som medarbetare på IGO har du alltså själv möjligheten att styra din karriär, samtidigt som du även förväntas ta egna initiativ. Inom vår företagskultur uppmuntrar vi nämligen medarbetarna att ta egna initiativ och utveckla nya idéer. Har du åsikter gällande förbättring av våra verksamheter, IGO i allmänhet eller våra grundvalar: ”pålitlighet, ärlighet och ambition”? Då vill vi gärna höra dem! För om det finns något att förbättra, så ska det göras. För att veta vad som behöver anpassas, måste vi få ta del av åsikter och idéer från flera håll.

Har du frågor eller önskar hjälp, ta kontakt med oss på:

08 505 000 00
Alla vardagar från 8:00 - 16:00

 Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen på denna webbsidan. Våra cookies samlas ingen information och lagrar ingen personlig data så som namn och mailadresser.
 Jag accepterar  Ändra inställningar  Avböj