80 års erfarenhet
som vi delar med dig

Eget tryckeri
Den största i Europa

650 000 nöjda kunder
Är du nästa?

08 505 000 00 Mån.-Fre. 8:00-16:00
Vi hjälper dig gärna!

FAQ - Leverans

FAQ - Mitt konto

  • Var kan jag hitta status för min beställning?
    Du kan hitta status för din beställning på ditt personliga konto. Om du inte har ett konto får du bara de viktigaste uppdateringarna via e-post.
  • Hur kan jag göra en ombeställning?
    Du kan göra en ombeställning via ditt personliga konto. Navigera till din beställningsöversikt och välj den beställning du vill beställa om. När du är i beställningsöversikten finns en knapp för att beställa om. Om du inte har ett konto kan du kontakta vår försäljningsavdelning.
  • Hur kan jag uppdatera min kontoinformation?
    Det är möjligt att uppdatera din information via ditt personliga konto. Vissa uppgifter, som ditt kundnummer och företagsinformation, kan inte ändras. Om du vill ändra ovanstående information kan du kontakta vår försäljningsavdelning.
  • Hur kan jag återställa mitt lösenord?
    Gå till inloggningssidan för ditt personliga konto och klicka på "glömt lösenordet". Vi kommer sedan att skicka ett e-postmeddelande till dig där vi uppmanar dig att ange/skapa ett nytt lösenord.

FAQ - Tryckprov

FAQ - Varuprov

  • Kan jag få ett prov med tryck?
    Nej, prover skickas/levereras alltid till dig utan tryck.
  • Hur kan jag begära ett (gratis) varuprov?
    Innan du köper en produkt har du möjlighet att begära ett prov som kommer att levereras inom några arbetsdagar. Provet är gratis, så länge ordersumman inte överstiger 50 kr, eller om du inom 14 dagar gör en fullständig beställning på produkten. Varuprov för mer än 50 kr debiteras per artikel utan några fraktkostnader. Vänligen notera! Prover är inte gratis för privata kunder. Upprepade varuprovsbeställnignar bestraktas som en enda stor varuprovsbeställning och kommer faktureras om det är nödvändigt. Vi förbehåller oss rätten att avvika kunder som handlar i ond tro genom att dra fördel av våra gratis varuprover.
  • Kan jag returnera mina varuprover?
    Nej, varuprover kan generellt sett inte returneras.

FAQ - Beställning

  • Kan jag få ett bättre pris?
    Priserna som visas på hemsidan är ledande. Om du lägger en beställning som överstiger den högsta rabatten på hemsidan, kan du kontakta vår försäljningsavdelning för att få ett skräddarsytt erbjudande.
  • Hur kan jag se om varan finns i lager?
    Lagret för en vara finns på produktens produktsida. En grön prick anger att varan finns i lager, en orange prick anger att varan tillfälligt inte finns i lager men kommer senare och en röd prick anger att varan för närvarande inte finns i lager och inte kan beställas just nu.
  • Vad är den minsta beställningskvantiteten?
    Minsta beställningskvantitet skiljer sig per produkt. Du kan ställa in ett filter på produktkategorin/översiktssidorna eller se minsta beställningskvantitet på de enskilda produktsidorna. Det är inte möjligt att beställa under minimibeställningskvantiteten.
  • Vilka betalningsalternativ finns?
    IGO erbjuder olika betalningsalternativ. Utöver postbetalning, som endast är tillgänglig för företagskunder, har du möjlighet att betala med Kreditkort och Klarna.
  • Kan jag skicka tillbaka mina varor?
    Vi accepterar vanligtvis inte returnerade ordrar som inte är meddelade till oss i förväg. Kontakta oss vänligen så hittar vi den bästa lösningen tillsammans om hur vi går vidare. Observera att varuprover inte kan returneras.

FAQ - Tryck

  • Vilken tryckmetod rekommenderar ni?
    Vilken typ av tryck som rekommenderas beror på typen av produkt, din logotyp och det tillfälle du behöver produkten till. Därför är det inte möjligt att rekommendera samma tryckmetod för alla. Om du behöver specifik rådgivning angående trycket på dina varor, vänligen kontakta vår försäljningsavdelning via [email protected].
  • Vilka tryckmetoder kan jag välja mellan?
    På varje produktsida kommer du att ha möjlighet att välja de tryckmetoder som är tillgängliga på artikeln. Vissa tryckmetoder kan endast väljas på specifika platser. Vänligen tänk på detta under beställningsprocessen.
  • Hur kan jag se skillnaden mellan två tryckmetoder?
    Efter att ha valt en avtrycksplats kan du klicka på den orangea raden "mer information" för att få en detaljerad förklaring av varje tryckmetod som är tillgänglig på föremålet. Denna information kan hjälpa dig att identifiera skillnaderna mellan varje tryckmetod.
  • Kan du trycka min logotyp i en annan färg?
    Vi kan trycka din logotyp i i princip alla färger. Det enda du behöver göra är att förse oss med en Ai- eller PhotoShop-fil med din logotyp. Med dessa filtyper kan vi garantera att byte av färg går exakt som efterfrågat.
  • Vilken är den maximala tryckstorleken?
    Den maximala tryckstorleken är olika per artikel och per tryckteknik. Detta beror på att tryckmaskinerna har en maximal yta de kan trycka. Vid val av tryck på hemsidan anges den maximala tryckstorleken i millimeter.

FAQ - Offert

  • Hur begär jag en offert?
    Du kan begära en offert på en eller flera artiklar genom att gå till den specifika produkten och konfigurera den på det sätt du vill ha den. Därefter klickar du på knappen "begär offert" och produkten läggs till i din offert översikt. I nästa steg kan du lämna dina uppgifter och skicka oss din offertförfrågan.
    Det går även bra att begära offert via vår försäljningsavdelning. Du kan kontakta dem via [email protected].

FAQ - Andet

  • Kan jag begära en katalog?
    Du kan begära en (digital) katalog genom att fylla i formuläret på denna sida.
  • Vad är PMS-färger?
    Förkortningen PMS står för Pantone Matching System och är en universell färgpalett som består av 1500 färdigblandade färger. Alla dessa färger har en unik PMS-färgkod. Eftersom det är en fast uppsättning färger har du alltid säkerhet om rätt färg.

    Du kan bestämma PMS-färgen genom att använda en färgkarta, till exempel onlinefärgkartan som Pantone har gjort tillgänglig. Om du inte hittar en PMS-färg som matchar din logotyp, kan du också prova en onlinekonverterare. Dessa omvandlare ger dig rekommendationer om en PMS-färg baserat på inmatningen av en HEX- eller CMYK-färg.
  • Jag har ett klagomål, vem kontaktar jag?
    Vi behandlar alltid din order med största omtanke. Om du trots allt är missnöjd med slutresultatet kan du ta kontakt med oss på [email protected] eller 08 505 000 00 så hittar vi en lösning på problemet tillsammans med dig. Om inte du är nöjd, är inte vi det heller! Därför gör vi alltid vår bästa för att försökra oss om att allt är till belåtenhet. För mer information, läs våra generella villkor.

Har du frågor eller önskar hjälp, ta kontakt med oss på:

08 505 000 00
Mån.-Fre. 08:00 – 16:00

  • Snabb hantering och personlig kontakt som hjälpte till med tryckfrågan. Lotta
    10 Feb 2025
  • Smidig beställning och bra återkoppling kring hur trycket skulle bli. SJ-Tech
    17 Jan 2025
  • Snabb leverans, bra produkt M.E
    09 Jan 2025
  • Snabba svar vid offertförfrågan. Snabb leverans och mycket bra produkt till rimligt pris! Vad mer kan man önska sig!? Gabriela Erdedi
    07 Jan 2025
  • Snabbt och enkelt Maria Engström Weber
    20 Dec 2024
Kundrecensioner: 4.4 - 358 recensioner

Information om cookies

IGO Profil använder cookies för att öka din personliga shoppingupplevelse. Standard cookies är obligatoriskt och tillhandahåller nödvändiga funktioner på webbplatsen.

Du kan välja att acceptera eller avvisa personliga cookies. Genom att acceptera IGO Profil och tredje parter så anpassas ditt innehåll utifrån det du gillar. Vill du veta mer? Läs mer om cookies här.
 Jag accepterar